התפתחות כלכלית

עם כמה כסף אפשר להתחיל להשקיע?

2023
January
שי ביבס

התשובה הקצרה - אפשר להתחיל להשקיע החל ממאות שקלים בודדים , ולפעמים גם בלי סכום התחלתי

ובהרחבה

- עולם ההשקעות מלא בכלי השקעה שונים אחד מהשני הן בסוג ההשקעה (כלומר השקעה בנדלן/במניות/ בהלוואות חברתיות/בנכסים דיגיטליים ועוד רבים) בסיכון שהן טומנות בחובן, בזמן ההשקעה, בתשואה הצפויה ובסכום ההשקעה.

במשך הרבה שנים אנשים חשבו שהשקעות הן רק לאנשים עשירים. אך בשנים האחרונות, ככל שהחינוך הפיננסי צובר תאוצה אנו מבינים שאפשר להשקיע סכומים מאוד קטנים שאנו יכולים לחסוך בכל חודש,אם נדע להתנהל כלכלית בצורה נכונה ולהוציא פחות משמכניסים (זה כל-כך לא טריוויאלי בימים אלה- צפו לצמד פרקים על הנושא

ניקח כמה דוגמאות להשקעות ונראה מה המינימום שצריך כדי להשקיע בכל אחת:

הדוגמה הראשונה היא שוק ההון- תיק השקעות:

📈
📉

ניתן להתחיל להשקיע בשוק ההון בצורה עצמאית החל מכמה מאות בודדות של שקלים! ישנם בנקים שמציעים פתיחת חשבון בסכום התחלתי של כמה עשרות אלפי שקלים אך ישנן גם בתי השקעות וברוקרים פרטיים המציעים פתיחת חשבון החל מכמה מאות בודדות של שקלים.

ברגע שיש לכם חשבון השקעות אתם יכולים לקנות מניות כאשר מחירי המניות נעים בין כמה אגורות בודדות למניה ויכולים להגיע עד לכמה אלפי דולרים למניה. לכן, לא משנה כמה כסף יש לכם, תוכלו לקנות מניות בהתאם לתקציב שלכם (כמובן שיש עולם שלם של החלטות ודברים שצריך לקחת בחשבון לפני שקונים מניה (על זה נדון בפרקים 9-10, יש למה לחכות

השקעה נוספת היא השקעה בקופת גמל להשקעה-

השקעה החל מ-150 שקלים בלבד! גם מוצר זה מושקע בשוק ההון אבל ללא הצורך ל"שבור את הראש" בבחירת מניות- אנו בוחרים מסלול השקעה מתוך מגוון מסלולים שהחברה מציעה לנו בהתאם לצרכים ולסיכון אותו אנו רוצים לקחת והחברה מנהלת לנו את התיק בתמורה ל0.8% דמי ניהול (ברוב בתי ההשקעות).

היתרון הגדול הוא שניתן למשוך את הכסף בגיל 60 ללא תשלום מס על הרווח.

סוג השקע הנוסף הוא נדל"ן

(עליו תשמעו בהרחבה בפרקים חמש ושש )-

נדל"ן לא דורש כמעט הון עצמי אם בכלל. ניתן לקחת משכנתא ולפעמים הלוואה להון העצמי שחסר לנו.

חשוב לזכור שני דברים חשובים-

1. ככל שאנחנו לווים יותר- הסיכון עולה- מכיוון שצריך להחזיר יותר.
2. לשים לב שלקיחת משכנתא זה מעולה- כי זו הלוואה זולה, אך עדיף להביא כמה שיותר הון עצמי כי הלוואה נוספת (שהיא לא משכנתא) תעלה לנו יותר.

הדוגמא האחרונה היא הלוואות חברתיות

- כלי השקעה שהחל לצבור תאוצה בשנים האחרונות כשיותר ויותר אנשים מאסו במערכת הבנקאית ובריביות הגבוהות והחלו לחפש הלוואות מגופים פרטיים (וגם אנשים שהבנק לא מאשר להם הלוואות). ישנם אתרים בהם ניתן להפקיד כסף שישמש כהלוואה למספר רב של אנשים ועסקים פרטיים עם החזר שנע בין 3-7% בשנה (פלוס מינוס).

גם כאן ניתן להתחיל להשקיע החל ממאות בודדות של שקלים ולהגדיל עם הזמן. כאן גם יש אפשרות לבחור את מידת הסיכון ולהלוות כסף לאנשים יותר או פחות בעייתיים וכך להעלות או להוריד את פוטנציאל הרווח שלנו.

בנוסף הכסף שלנו מושקע בלפחות 30-40 לווים שונים, דבר שמוריד את הסיכון במקרה שאחד או שניים לא יחזירו את ההלוואה.

חשוב לזכור- עולם ההשקעות הוא הרבה יותר גדול ממה שהדף יכול להכיל, ישנן לפחות 45 סוגי השקעה שקראתי עליהם השונים מאחד לשני.

הכי חשוב- אין השקעה שנכונה לכולם! פשוט אין דבר כזה! לפני שאתם נכנסים אתם צריכים להחליט:

1. כמה כסף יש לכם להתחיל

2. כמה כסף אתם יכולים להכניס להשקעות כל חודש

3. מה המטרות שלכם ומה הדדליין שלהן

4. כמה סיכון אתם מוכנים לקחת

יש לכם שאלה? רוצים להתייעץ? חושבים על הצעד הבא בעולם ההשקעות? שלחו לנו הודעה בפייסבוק או בטלגרם ומיד נענה

*** אין האמור מהווה המלצה להשקעה, או שיווק השקעה**

זוהי כותרת משנה לכתבה

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

אהבתם? שתפו ותעבירו הלאה!
במיוחד בשבילכם,
ניוזלטר שבועי שמרכז את כל ההטבות המיוחדות, הפוסטים החדשים והאירועים הכי שווים! 
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
אנחנו איתכם בכל הפלטפורמות!
  • mail icon
  • quota icon

כתבות נוספות בנושא:

התפתחות כלכלית

©כל הזכויות שמורות ל-Ynow · תקנון אתר ומדיניות פרטיות