התפתחות אישית

המפתח לאושר - 7 טיפים להפוך לפגיע יותר

2023
November
רותם גולן

כל בני האדם שונים זה מזה, אבל גם בין כל השוני אפשר למצוא לא מעט דימיון. אם יש מצב בו אף אחד לא אוהב להיות, זה מצב בו הוא פגיע. אז בואו, בואו נדבר רגע על פגיעות. 

אוי, כולנו יודעים כמה קשה לעשות את זה לפעמים, אבל אין מה לעשות - כל אחד בטוח מצא את עצמו בסיטואציה הזו. 

בניגוד לצורה בה אנשים פועלים הרבה פעמים, פגיעות היא דווקא דבר שיכול מאוד לעזור לנו.

אז תכלס, מה היתרונות בלהיות פגיע וחשוף? 

מחקרים גילו שלאנשים בעלי תחושת ערך יש תחושת אהבה ושייכות. לאנשים האלה, בפשטות, היה את האומץ לא להיות מושלמים. הייתה בהם חמלה לעצמם ולאחרים, הם ויתרו על מה שהם "אמורים להיות" והחליטו להיות עצמם, להיות חשופים כמו חילזון ללא שיריון. 

הידעתם? פגיעות היא גם התרופה לחיי נצח!

פגיעות היא המקור לשייכות אמיתית, המחקרים מראים את זה, ושייכות אמיתית, היא מה שמוביל למשמעות, לגביה גם הוכח שהיא מאריכה חיים במובן המנטלי והפיזי. 

בטח אתם אומרים לעצמכם "תנו לי את התרופה לחיי נצח! תעלו אותי על דרך המלך!" אז יאללה, איך אפשר להפוך ליותר פגיעים? 


שלב 1 - הגדירו "פגיעות" מבחינתכם 

עצרו הכל, קחו דף לבן ועט וכתבו מהי פגיעות בעבודה מבחינתכם. אולי לעשות מצגת מול כולם, אולי לקחת תפקיד חדש או לשנות קריירה פתאום, אולי להעלות וידאו של עצמכם עם העסק החדש שהקמתם וכו'. זה אמנם קשה, אבל זה גם עוזר.

שלב 2 - הכירו את עצמכם  

מי אתם באמת? מה מפריע לכם? מה אתם הייתם רוצים שיהיה אחרת בזוגיות? אולי אתה לא איזה הנדימן ונמאס לך להיות כזה כי צריך ואולי את פשוט אוהבת להיות אישה עצמאית לפי הגדרתך, ועוד ועוד. הכרה עצמית היא חלק מהותי בתהליך.

שלב 3 - דברו לעצמכם במראה 

נכון מאוד, זה יכול להיות מוזר ולא נעים, אבל תכלס, זו כל המהות של פגיעות לא? כי אם אנחנו לא יכולים להסתכל במראה ולהפגין כלפי עצמנו חמלה ואהבה, לא נצליח לעשות את זה מול אנשים אחרים ובמערכות יחסים אחרות. 

שלב 4 - הכירו את התחושות שלכם כשאתם פגיעים 

אם זה חדש עבורכם, אז חשוב שתחוו את זה כמה שיותר, דברו על הטעויות שעשיתם בעבר, הרשו לעצמכם להגיד לבן/בת הזוג "אתה חסר לי, אני לא כועסת בכוונה, אני פשוט מרגישה לבד", במקום לשאול "למה לא חזרת הביתה בזמן?" הרשו לעצמכם ממש לחוש את התחושה ולהבין מה אתם מרגישים, כך השריר הזה של פגיעות יילך ויגדל ויהיה חזק יותר מיום ליום. 

שלב 5 - צאו מאזורי נוחות  

כל המהות של התרגיל הזה - היא להרגיש פגיעים ולהסתכן בזה שדברים לא יצליחו. לשיר בקולי קולות בערב צוות בעבודה, לשאול מישהו/מישהי אם הם רוצים לצאת איתכם ועוד. 



שלב 6 - שתפו באמת שלכם 

מתי לאחרונה שלחתם הודעה למישהו שאתם אוהבים ופשוט אמרתם לו שאתם אוהבים אותו? מתי אמרתם למישהו שהוא פגע בכם? או מתי אמרתם בלי שנזפו בכם -" שומעים... עשינו טעות". לשתף באמת זה צעד בכיוון הנכון.


שלב 7 - קחו אחריות על המחשבות שלכם ואל תפסיקו לתרגל את זה  

כמו שאנחנו לוקחים אחריות על הפעולות שלנו - באותה מידה חשוב לקחת אחריות על המחשבות שלנו. מה עובר לנו בראש שנייה לפני שאנחנו מתחילים להתגונן? מה עובר בראש לפני שאנחנו מצביעים בכיתה או עולים לבמה? איך המוח שלנו מתמודד עם המחשבה שלא נצליח או שניכשל? ואיך אנחנו מתרגמים את היכולת להיות חשופים ופגיעים למערכות יחסים אינטימיות? אז תנו יחס גם למחשבות שלכם.


והכי חשוב - לתרגל, לתרגל ושוב לתרגל. בסוף, אם תעשו את כל זה באופן יומיומי, הפחד מדחייה ייעלם לאט לאט, עד שייעלם לחלוטין.

בסופו של דבר, לכל אחד מאיתנו יש את המטרות שלו – בין אם זה למצוא את המקום הנכון בעבודה ובין אם זה להגיע לזוגיות יציבה וטובה כמו שהוא חולם עליה, אבל בכל מקרה תזכרו שהכל בידיים שלכם. אנחנו עוד צעירים וזה בדיוק הזמן הנכון לתרגל את הדברים שיעזרו לנו בדרך - זה הזמן שלכם לאפשר לעצמכם להיות פגיעים.

והנה הפרק בפודקאסט שהכנו על הנושא הזה,

תהנו:) 

זוהי כותרת משנה לכתבה

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

אהבתם? שתפו ותעבירו הלאה!
במיוחד בשבילכם,
ניוזלטר שבועי שמרכז את כל ההטבות המיוחדות, הפוסטים החדשים והאירועים הכי שווים! 
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
אנחנו איתכם בכל הפלטפורמות!
  • mail icon
  • quota icon

כתבות נוספות בנושא:

התפתחות אישית

©כל הזכויות שמורות ל-Ynow · תקנון אתר ומדיניות פרטיות